merokok pon kene adab kan?

assalamualaikum

tuan2 dan puan2 arini cik faziera fardun nak bebel sikit yeh.!
tau dok?
aku pantang no le kalo mane2 jantina ngisap rokok dekat tempat2 yang rame orang
lagi2 kalo aku ade kat situ..
dahle aku ni xberape nak sehat kan..


weih..kamon le(bedal jelah)
nak isap rokok ke isap ganja ke isap le kat tempat yang xrame orang..
mane tau dalam rame2,, tibe2 sorang hamba ALLAH ni ade asthma?tak ke naye budok tu 
kalo die mati kat situ ..
nak disabitkan membunuh tanpa sengaje ka?


aku xnak bebel pasal orang isap rokok
nantakle diorang nak mati ke,,nak idap penyakit pape ke..
tapi
hambomal..!!(satu je)
jangan le isap rokok kat tempat rame orang seperti pasar,shopping mall,and other..
wei tolongle xco0l pon..nyampah adela..



to me..sekarang ni rame pompan yang cari bf yang xmerokok and and and alim..untuk mend0kong kami kaum hawa..!betol dak adik manisss

ha..ni nak ceghite ni..
tadi mase aku nak beli ayor sebab baru habes poli the briged kan..
pergh..tengah sesak sesak tu boleh pulok ade sorang/seko mamat ni 
dengan selamber taik isap rokok..
hei..dahle sesak pastu ade pulok asap xsehat..!!
wei nak kitorang mampos ramai2 ke?
last2 aku balik sebab melampo2 asap nye..lagi orang kate busuk lagitu die sembor(sembor ke?)


ate..teman nak ngabo ni..
orang kesihatan kate manusia yang menyedot bau asap rokok lebih banyak bahayanye dari
penghisap rokok..!!

wei kalo korang nak mampoih sangat?mampoih la sorang2 
xpe terime kasih jela..xpayah nak ajak kami same ye..




kamon le..merokok pon ade adabnye lah..!!

ha lege hati aku..dapat luahkan dalam ni..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...