S.A.H.A.B.A.T

Assalamualaikum

menurut encik Google persahabatan ialah istilah yang digunakan untuk menandakan tingkah laku kerjasama dan sikap tolong-menolong antara dua atau lebih orang.Ia berlaku antara orang-orang yang mempunyai kesamaan intelektual dan emosi.

Nilai persahabatan biasanya berasal daripada seseorang individu yang menampilkan tingkah laku yang berikut secara tekal
a)simpati
b)jujur
c)persefahaman
d)tidak berkata-kata tentang keburukannya dibelakangnya
e)menyimpan segala rahsia nya

baiklah topic harini adelah tentang sahabat right..
mengenai sahabat atau kawan..kawan-kawan aku semuanya spesis dengan aku..
perangainye gile-gile,kadang-kadang sopan santun dan ade kalenye bergurau kasar.,

tapi series aku nak cakap aku memang kasar..kalo dengan sape-sape pon perangai aku memang suka bercakap dan kadang-kadang cakap mende yang merepek..memang anugerah nak buat cam mane..xheran la kalo ade yang xsuke dan kadang-kadang makan hati..
so,dengan itu aku akan memilih kawan yang sporting yang akan teman aku mase aku susah dan senang..bukan mase DIE susah je die nak kawan ngan aku bagi mesej nak asignment ,bukan yang tu, tapi yang bile aku perlukan kawan untuk bercerita die mesti ade..

aku sayang sahabat-sahabat aku..xkire lah die dah benci aku atau die masih anggap aku sebagai kawan aku


dengan ini aku nak mohon seribu keampunan kepada sahabat-sahabat aku atas kesilapan aku yang terlalu banyak..


sama ada di Sekolah Kebangsaan Tarcisian Convent,Sekolah Menengah Tasek Damai,SGA,Kem PLKN Tegas Mesra,Politeknik Ungku Omar serta orang-orang yang mengenali aku..






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...